
Geen GFT-inzameling op 26 juni vanwege extreme hitte
Gemeentenieuws 316 keer gelezenMEIERIJSTAD | Vanwege de verwachte extreme hitte wordt op vrijdag 26 juni geen GFT-afval ingezameld in Meierijstad. Afvalinzamelaar Van Kaathoven neemt deze maatregel om de gezondheid van de medewerkers te beschermen.
Volgens de weersverwachtingen wordt het vrijdag nog warmer dan de afgelopen dagen. Langdurig buiten werken brengt daardoor extra gezondheidsrisico’s met zich mee. Om de dienstverlening zoveel mogelijk in stand te houden, is besloten de beschikbare medewerkers in te zetten voor de inzameling van PMD en restafval. Zo kunnen de routes zoveel mogelijk worden afgerond voordat de temperatuur haar hoogste punt bereikt.
Inwoners van wie normaal gesproken het GFT-afval op vrijdag wordt opgehaald, kunnen de groene container volgende week opnieuw aan de straat zetten.
PMD-zakken en restafvalcontainers worden vrijdag wel opgehaald. Van Kaathoven start opnieuw om 6.30 uur. Inwoners wordt gevraagd hun afval vóór dat tijdstip aan de straat te zetten, omdat de inzamelwagens mogelijk eerder langskomen dan gebruikelijk.








