De opbouw van het Winterpark is in volle gang.
De opbouw van het Winterpark is in volle gang.

De nieuwe generatie moet ook leren schaatsen ondanks de mildere winters

Algemeen 474 keer gelezen

SCHIJNDEL | Dierenwinkel, gespecialiseerd in krabpalen, Petrebels sponsort voor het eerst dit jaar het Winterpark Schijndel. “Jong en oud kunnen zich mooi vermaken op- en af de ijsbaan.”

Dennis Steenbakkers legt uit waarom Petrebels sinds dit jaar voor het eerst sponsor is van het Winterpark Schijndel. “Het gaat mij niet om om naambekendheid om het Winterpark te sponsoren maar het is vooral een héél leuk initiatief in Schijndel. Toen wij nog klein waren konden we nog leren schaatsen op natuurijs op de schaatsbaan buiten met natuurijs. Nu moeten kinderen dat leren op een kunstbaan zoals die van het Winterpark.” De nieuwe generatie moet ook leren schaatsen ondanks de mildere winters vindt Steenbakkers. “Jong en oud kunnen zich mooi vermaken op- en af de ijsbaan. De gemeente mag wat mij betreft meer de kosten dekken als die negatief uitvallen. Het is een mooi lokaal initiatief wat dat meer financiële steun verdiend dan allerlei rare plannen waar de gemeente nu mee bezig is. De gemeente mag inspringen mocht de steun van sponsors in tijden van inflatie niet voldoende zijn”, vindt hij. De maatschappelijke waarde van het Winterpark is wat hem betreft héél wat waard. “We hebben toegezegd dat we voor de komende drie jaar telkens 1500 euro betalen als sponsor. Het maatschappelijk belang voor de jeugd van Schijndel vindt ik nogmaals méér wegen dan naamsbekendheid van Petrebels. Ik denk dat daar niks mis mee is.”

Uit de krant

Uit de krant