
Schijndel het kloppend hart van de festivalwereld
Zakelijk Zakelijk 1.972 keer gelezenSCHIJNDEL | De meeste festivalgangers kennen Paaspop, Extrema en Solar Weekend wel. In december lanceerden de organisaties Event warehouse en One of the guys, samen goed voor tachtig evenementen en 600.000 bezoekers per jaar, de This is live group. Het werd hiermee na MOJO en ID&T de grootste evenementenorganisatie. Op donderdag is het nieuwe hoofdkantoor aan de Huygensweg in Schijndel groots geopend.
Na een verbouwing van het voormalige pand van HoutBrox werd er een nieuw kloppend hart voor de evenementenbranche gecreëerd. Het volledige interieur is ontworpen door Hans Kuijten, bekend van onder andere de mainstage van Tomorrowland. In het kantoorpand zitten ruim zeventig werkplekken, een lounge, auditorium en een eetcafé waar menig horecagelegenheid jaloers op is. “De kracht van wat we nu gebouwd hebben is dat je bijna overal kunt zitten”, vertelt Peter Sanders, een van de vijf eigenaren van This is Live. “De vergaderruimtes hebben we allemaal een herkenbare naam gegeven. Zo hebben we bijvoorbeeld Extrema, Wish en de grootste is natuurlijk Paaspop. In iedere ruimte natuurlijk de mooiste foto van het evenement”, lacht Peter.
Waarom Schijndel?
Peter vervolgt: “We zaten al in Schijndel en met Paaspop hebben we al heel veel historie hier. Het had ook in – pak ‘m beet - Eindhoven kunnen zijn, maar ik ben zelf natuurlijk Schijndelaar, dus hier vonden we het veel beter passen.”
Full service
Naast het creëren van evenementen is This is Live ook actief in de horeca en faciliteert het diverse andere organisaties in de volledige organisatie en exploitatie. Van een in-huis-horeca-, marketing-, projectmanagement- en productieteam tot partnerships en eigen merken. This is Live heeft alles in huis voor het organiseren van de allerbeste events, van kop tot staart, van horeca tot productie en van opener tot afsluiter van het festivalseizoen. “This is Live is een full service evenementenorganisatie, dat komt een beetje voort uit Paaspop, waarbij we gewend waren om alles zelf te doen. Er is dan ook jarenlange ervaring vanuit de horeca aanwezig. We zullen ons bijvoorbeeld niet bemoeien met een concept of de muzikale lijn, maar kunnen dan ondersteunen met de productie en de horeca. De afdelingen krijgen ook iedere dag meer kennis welke we steeds in kunnen zetten. Je bouwt toch vaak een dorp of een stad in een wei.”
Derde grootste
“We trekken ongeveer 600.000 bezoekers per jaar naar onze evenementen. Met deze aantallen zijn we na MOJO en ID&T de derde grootste organisator/promotor van Nederland. We participeren nu ook in de Solexrace in Heeswijk-Dinther. We stappen daar mee in omdat we het leuk vinden en omdat we uitdagingen zien. We hebben dan ook de mogelijkheid om er met onze mensen bovenop te springen om te ondersteunen. Door de samenwerking aan te gaan met festivals gaan we proberen de sterke punten sterk te houden en vooral de festivals in hun kracht te laten”, besluit Peter.









































