Ook vorig jaar stonden ze op de weekmarkt.
Ook vorig jaar stonden ze op de weekmarkt. Foto: Bas Ulehake

‘Lichtpuntjes’ voor Alpe d’Huzes op de Schijndelse weekmarkt

Human Interest Human Interest 167 keer gelezen

SCHIJNDEL | Alpe d’HuZes is een uniek sportief evenement waarbij zoveel mogelijk geld wordt ingezameld voor onderzoek naar kanker en naar verbetering van de kwaliteit van leven van mensen met kanker. Op één dag beklimmen 5000 deelnemers fietsend, hardlopend, of wandelend maximaal zes keer de Alpe d’Huez, onder het motto ‘opgeven is geen optie’. Iedereen is wel op een of andere manier in aanraking gekomen met deze verschrikkelijke ziekte, dan niet zelf, dan wel in de naaste omgeving. 

Bolsius zet zich daarom met alle liefde in als donateur en sponsor, met maar liefst vier teams, in totaal ruim dertig man, die straks de strijd aangaan met de steile bergtop. “Onze eigen topsporters zijn al druk aan het trainen en zich aan het voorbereiden voor deze mijlpaal. Zo hebben verschillende teams op 9 april meegereden met de Amstel Gold Race. Allemaal om kilometers in de benen te krijgen om straks een enorm streefbedrag binnen te halen voor het goede doel. We zijn al goed op weg, maar alle extra beetjes helpen. Net als twee jaar geleden, gaan we 30 april in het kader van ‘sla je slag voor Moederdag’ met een team vrijwilligers op de markt in Schijndel verschillende ‘lichtpuntjes’ verkopen, van kaarsen en geurkaarsen tot geurstokjes. Voor ieder wat wils. De volledige opbrengst gaat daarmee naar het KWF, waarbij elke euro 100 procent wordt besteed aan kankeronderzoek,” aldus de fanatieke deelnemers.

Uit de krant

Uit de krant