't Menneke Arthur Schevers in actie op de camping. Foto: Wiek van Lieshout
't Menneke Arthur Schevers in actie op de camping. Foto: Wiek van Lieshout Foto: Wiek van Lieshout

Schijndelse winkelstraat op relaxte Paaspopcamping

Human Interest Human Interest Recreatie en toerisme 180 keer gelezen

SCHIJNDEL | Zoals eerdere jaren waren er dit jaar Schijndelse winkels te vinden op de camping van Paaspop. Kapperszaak ’t Menneke, De Wit en damesmodezaak Ten waren vertegenwoordigd. 

Door: Cis van Pinxteren

Laatstgenoemde debuteert op de camping. Dat bevalt ze goed. “De ballonnen, versierde modelpoppen en jurken gaan goed maar het best verkopen de warme truien. Het kan ’s nachts erg koud zijn in de tenten”, vertelt Lennie. Ten sprak zondagmorgen de hoop uit dat ze de rest van de kleding ook die dag zouden verkopen. De vraag is of de prijzen op Paaspop duurder zijn dan de originele. Lennie: “Er staan zes bordjes in de winkel met de juiste prijzen. Helaas moet ik toch vaak zeggen dat dat écht de prijzen zijn. Anders was er nog meer verkocht.” De prijzen blijken stukken goedkoper te zijn dan normaal. “Soms pinnen klanten bij ons en staat er ‘geen saldo meer’. Dan heeft het toch meer gekost dan de bedoeling was.”        

Opblaasluchtbedjes en geknip
Ron van Kaathoven van De Wit Schijndel uit zich tevreden over de succesvolle verkoop. “Wat erg gewaardeerd wordt zijn de opblaasluchtbedjes. Daar verkochten we er gisteren honderden van. Powerbanks doen het ook heel goed.” Van Kaathoven zegt daarbij ook dat het gewaardeerd wordt dat dezelfde prijzen als in de winkel gehandhaafd worden. Pinnen vinden mensen ook fijn. “Voor een budget van honderd euro heb je alles wat je nodig hebt voor op de camping. We hebben liever dat klanten pinnen, dat gaat veel gemakkelijker dan contant.” Sommige producten worden amper verkocht omdat ze afhankelijk zijn van het weer zoals laarzen. Desinfectiegel is het minst populair, slechts één potje werd verkocht. “Ik maak graag een praatje met de mensen. Er kwam zelfs iemand uit Noorwegen. Mensen zijn gewoon relaxed en hebben de tijd.” 
Kapper Arthur Schevers vindt de massa’s mensen op Paaspop na de vele lockdowns nog onwerkelijk. “Als je al die duizenden bezoekers ziet op het festival kun je je bijna niet voorstellen dat corona niet weg is. We kunnen het aan.” Toen Schevers in 2019 voor de eerste keer als kapper op de camping stond was er veel anders. Samen met herenkapper ‘t Menneke werken er twee andere kappers in de kapperszaak: Lesley barbershop en Rochus. Een normale knipbeurt kostte 21 euro, dat is een beetje duurder dan een normale knipbeurt bij ‘t Menneke. “Toen we de eerste keer aan het knippen waren was het puur alleen knippen. Nu staan er ook speciale hokjes zodat mannen hun eigen haren kunnen stylen. Dat loopt niet heel erg, dus volgend jaar gaan we dat minder doen.” Er is tot op heden nog geen paaspopcoup. De drukke knipdagen vliegen in ieder geval voorbij op de camping. “Je bent gewend om op je eigen plekkie te werken en nu ben je soms aan het zoeken naar je spullen.” Mensen uit alle windstreken werden dit weekend door Schevers geknipt, maar naar eigen zeggen waren er weinig Schijndelaren langsgekomen. “Het fijne is dat het echt een heel ontspannen, relaxte sfeer hier is. Mensen wachtten soms wel 2,5 uur voordat ze geknipt worden. Dan staan er maximaal acht mensen wat gezellig te buurten in de wachtrij.” Hij gaat zelf niet graag naar een tent maar zit liever naar mensen te kijken op het festival.

De Paaspop camping een dorp op zich. Foto: Bas Ulehake

Uit de krant

Uit de krant