Afbeelding
Sint Lucas

Promomateriaal Paaspop wordt festivalbag

Algemeen duurzaamheid 685 keer gelezen

SCHIJNDEL | Een mooie samenwerking tussen SintLucas en Paaspop! Studenten van de mbo-vakschool maakten van promotiemateriaal zoals festivalbanners nieuwe producten. Van rugzakken tot festivalbags. Deze unieke eyecatchers worden tijdens het volgende festival in april 2022 verkocht in de SintLucas x Paaspop pop-up store. 

Creativiteit bij SintLucas is veel meer dan alleen maar leuke of mooie producten ontwerpen en maken. Studenten bij SintLucas bedenken, ontwerpen en maken producten die van betekenis zijn voor de maatschappij. Door dit mooie upcycle project dat vanuit SiNTLUCASNXT samen met Paaspop is opgezet worden oude festivalbanners nieuwe, gave festivalbags.

SiNTLUCASNXT
SintLucas begeleidt creatieve talenten naar een mooie toekomst en draagt daarmee bij aan betekenisvolle creativiteit in de veranderende samenleving. SiNTLUCASNXT, het uitzendbureau voor studenten van SintLucas, zorgt ervoor dat studenten extra vlieguren kunnen maken tijdens hun studie en betaald ze voor deze opdrachten. Voor studenten een mooie kans om aan dit bijzondere project te werken.

Werkervaring
Lieke Poppelaars van SiNTLUCASNXT: “Via SiNTLUCASNXT kunnen studenten werkervaring opdoen in hun vakgebied en maken ze tijdens hun studie al kennis met het werkveld. Studenten hebben gedurende de zomervakantie hard gewerkt om duurzame producten te maken van de festivalbanners. Deze producten zijn klaar en daardoor is een uniek stukje Paaspop vanaf nu te koop!”

Mooie samenwerking

Ook Paaspop is erg tevreden over het project: “Wij zijn als organisatie ook erg trots op deze samenwerking en de mogelijkheid tot recyclen van oude banners. In het beginstadium zag je dat een briefing op heel veel verschillende manieren opgepakt werd, maar door het verwerken van de feedback kwamen de studenten al snel tot een prachtig eindresultaat.” De organisatie is ook erg te spreken over de diversiteit van de producten: “Er is voor ieder wat wils en iedereen kan nu zijn eigen stukje Paaspop bemachtigen.”

Zonde om weg te gooien
Derdejaars student Creatief vakman leer Iris van de Kerkhof over het project: “Ik vind het leuk om in mijn vrije tijd ook creatief bezig te zijn en daarom sprak mij dit project erg aan. We zijn in december begonnen met het maken van de verschillende producten van de festivalbanners. Tijdens de zomervakantie hebben we ook twee dagen per week in een atelier in Eindhoven aan de producten gewerkt. Ik vond dit erg leuk en interessant en ik heb veel geleerd over het materiaal. Het is echt zonde om dit weg te gooien, terwijl je er zoveel mooie producten van kan maken.”

Drive-in
Ties Wouters, derdejaars student Ruimtelijk vormgeven, ontwierp samen met zijn studiegenoten de pop-up store voor Paaspop. Ties: “Het ontwerp moest passen bij de look en feel van de jaren zestig in Amerika. Ook moesten we natuurlijk goed letten op de afmetingen, het interieur, diefstal-gevoeligheid en of alles wel goed demontabel was. Het uiteindelijke ontwerp is gebaseerd op de drive-ins die je ook in typisch Amerikaanse films ziet. “Het was een heel leuk en super leerzaam project.”

Benieuwd naar de producten die gemaakt zijn van de festivalbanners? Kijk en bestel via: https://www.nxt-conceptstore.nl/producten/paaspop-2021/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant

Het laatste nieuws

Uit de krant